Kategóriák

kommentek

  • Huffnágel Pista: @don Fefinho: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 18:58) észrevett hibák
  • don Fefinho: legjobb ürügy az egész napos pálinkázásra! (2014.10.14. 23:43) Disznó vágás
  • don Fefinho: a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve Tímea napja május 3. innováció, emberek, ... (2014.10.14. 23:38) Névnap
  • don Fefinho: Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus ... (2014.10.14. 23:25) Tejföl
  • don Fefinho: magyar fűszer a - paprika - vöröshagyma több nincs :D (2014.10.14. 23:19) paprikás krumpli
  • don Fefinho: A körömmel engem is ki lehet kergetni a világból. (2014.10.14. 23:16) Töltött Káposzta
  • don Fefinho: Sok kellemetlenséged oka többek között az lehet, hogy sok magyar ember sem tanul meg normálisan ma... (2014.10.14. 23:14) észrevett hibák
  • pszichonauta: A blognak vége? :( Pedig nagyon jókat írsz (2013.07.24. 14:25) észrevett hibák
  • Poppea: Szia most találtam rá a blogodra miközben Japánban élö magyarok blogjait olvasgattam. Nagyon tetsz... (2013.05.03. 06:20) észrevett hibák
  • Voldi: Szia. Én is disznó vagyok, 250 kg. Szeretnél levágni? (2013.01.19. 11:08) Disznó vágás
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tokyo Metró

2009.03.16. 12:19 tomoko

 (Tokyo = Japán főváros)

Én vidéki ember vagyok, nem ismerem nagy városot, különösen Tokyót.
Tokyótól nagyon messze laktam. Talán egy kézzel is számolható hogy hányszor voltam Tokyóban.
Tokyo az egy beton dzsungel és nagy pókháló van föld alatt nekem.
 
Par év ezelőtt, Gabi, Gabi testvér és ő férjével mentünk ki Japánba.
És kimentünk Tokyoba is. Nekem is Tokyo Disneyland miatt muszáj volt kimenni.
Imádom a Mickey egeret :-)
 
 
Ott gondoskodik külföldiekről, metró-megállón található a metró térképet is. Általában nehezen megjegyezni a Japánbetűket azért is külföldieknek elökészít „ABC betű” térképet is.
Én használok természetesen Japánbetű térképet és többieknek hoztam „ABC betű” térképet.
 
Az Japán térkép
nagy méret click here
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az külföldi térkép
nagy méret click here
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tokyo metrónal volt egy problema.
 
Tokyo állomastól, már nem emlékezik (régi story) hova akartunk menni. Mondjuk „Asakusa”-ba akartunk.
Ott van egy templom és az turista hely.
 
 
Mindannyian nézünk a térképet...
 
„Tokyó...itt van (mindenki megegyeztünk). Akkor pirossal megyünk a M18-ig utan szállunk át kék T09-re. De ott csak egy megálló T10-nél megint szállunk át rózsa színűre az lesz a A13 és A19 lesz a Asakusa...”
 
„De várjatok, hogy ha itt vagyunk M17-en. Megyünk M16-ra és szállunk át sárga G9-re. És az megy ki Asakusaba is. G19 megálló lesz.”
 
„Ok, az jó lesz, indulunk :-)”
„Ok.”
„Menjünk.”
 
 
 
 
 
„???????????????????” ügynézki csak én nem értem....
 
„......várjatok, most hogy megyünk? mi? Hogy van??”
 
 
Én vagyok a Japán de Magyarok mutatnak a utat. ;-)
 
Én videki vagyok...de abban a pilanatban, nem volt az a problema, hanem
Addig nem tudtam, de akkor derült ki hogy minden metróállomás számozva is van.
 
De, Japánoknak termiszetesen állomás neveket könnyebben megegyezni mint szám, azért nem fontos és nincs is rajta Japán térképen.
 
 
Szóval... utána én is kellett külföldi térkép.
 
Azért.....
 
Én állomás név alapján nézek...
Többiek számolas alapján néznek...
 
 
Gabi nem nézi semmi térképet Metrón.
De,
„Meg hárommegálló...”
„honnan tudod?? Varja (nézek a térképet), most van a Ueno állomás... igen igazad van három megálló...”
„Most vagyunk a M16-os. M19-nel leszállünk. Akkor egyszerűen hátul még három megálló van”
„........!!!!”
„Ne néz Japán térképet. Csak bonyolitani fogsz magadat....”
„........!!!!”
 
 
 
Köszönom aranyos tanácsot.......!! de WELCOME bonyolultság! azért sem módosítok.
 
Igen tudom... makacs vagyok ;-)
 

Magyarországon nem egyszerű a élet, de Japánba se.... :-)

3 komment

Címkék: japán

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr391005248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tercsike 2009.05.01. 15:05:13

Tomoko,

írj ha lesz időd a Japán kultúráról, mindenről, ami eszedbe jut. olyan szívesen olvasom. sziaaaaaa.

Bebe92 2011.11.11. 15:12:25

o.O
Meghalnék ha ott kéne eltalálnom valahova. Pesti vagyok, de még itthon sem tudok rendesen tájékozódni, mielőtt elmegyek valahova mindig megnézem a térképet a neten.
Elismerésem mindenkinek aki Tokyoban közlekedni tud. :)

Lajhármaki 2012.12.02. 12:38:57

Ahol kiírják a buszon, villamoson a megállók nevét, tényleg sosem azt szoktam nézni, hanem előtte a számot, hogy hanyadik megálló. Egyszerűbb így, vagy csak lusta vagyok, azt már nem tudom. :D Disneylandbe én is el szeretnék menni! A büfében tényleg lehet Snoopy alakú édességet kapni? :D Egyszer erről is láttam filmet a TV-ben.
süti beállítások módosítása