Kategóriák

kommentek

  • Huffnágel Pista: @don Fefinho: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 18:58) észrevett hibák
  • don Fefinho: legjobb ürügy az egész napos pálinkázásra! (2014.10.14. 23:43) Disznó vágás
  • don Fefinho: a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve Tímea napja május 3. innováció, emberek, ... (2014.10.14. 23:38) Névnap
  • don Fefinho: Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus ... (2014.10.14. 23:25) Tejföl
  • don Fefinho: magyar fűszer a - paprika - vöröshagyma több nincs :D (2014.10.14. 23:19) paprikás krumpli
  • don Fefinho: A körömmel engem is ki lehet kergetni a világból. (2014.10.14. 23:16) Töltött Káposzta
  • don Fefinho: Sok kellemetlenséged oka többek között az lehet, hogy sok magyar ember sem tanul meg normálisan ma... (2014.10.14. 23:14) észrevett hibák
  • pszichonauta: A blognak vége? :( Pedig nagyon jókat írsz (2013.07.24. 14:25) észrevett hibák
  • Poppea: Szia most találtam rá a blogodra miközben Japánban élö magyarok blogjait olvasgattam. Nagyon tetsz... (2013.05.03. 06:20) észrevett hibák
  • Voldi: Szia. Én is disznó vagyok, 250 kg. Szeretnél levágni? (2013.01.19. 11:08) Disznó vágás
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Névnap

2009.03.20. 14:16 tomoko

 

Nem értettem sokáig mit kel ünnepelni és nevet ünnepelni az hülyeségnek (bocsánat) is gondoltam.
Nekem nincs névnap magyarországon, Japánba egyáltalán sincs.
 
 
De, itt mindenkinek van...
„Akkor nekem is kerek....”  ügy meg lett mint étteremben én is kerek a csoki tortát.
Szóval, sajat kitaláció alapján meg lett névnapom is :-)
(család és közel barát kívül nem ismeri (természetesen...) de, van (az a fontos:-))) hogy ne maradjak le!! :-))))
 
 
Az is csodálkoztam.
Évente 3szor ajandekozni kellene egy embernek.
Névnap, szülinap és karácsony...
 
Valami hihetetlen...nem vagyok ötletes ember.
Nem tudok annyit kitalálni szép ajándékot ugyanaz embernek.
 
Otthon ajándékozunk szülinapra, névnap nincs, (amerikai szokás alapján) 24-dikén este érkezik a miklás bácsi, kis gyerekek megkapja ajándékot 25-dikán reggel... (szoval 6-dikai kis miklás bácsi ajándékozástól is elmaradttunk). Ujév nap megint kis gyerek megkapja kis pénzet egész rokonságtol.
 
kb ennyi
 
Évente egyszer gondolkoztam mit ajéndékozok anyunak apunak... Ügy gyorsan elrepülőnek az idő, egyszer is már sok volt. Olyan mint tegnap ajándékoztam volna de már gondolkoznom kell !!!!
De, itt évente 3szol... bisztos nem csak én vagyok fáradtva... :-)
 
 
 
 
Szoval névnap....
 
 
Sokat kérdeztem Gabitol „Névnap, AZ MI CSODA??”
 
„Minek van...?”
„Nem ismerünk szülinapot ismerősé, de névnap az naptárban van. Könnyen egymásit köszönteni. Talán.. de azért van”
„Akkor miért pl. Gábor nap évente 2 – 3szor van??”
„.........???” nem tudja.
 
Valami nem stimmel--- évente 3szor van, tényleg könnyebben köszöntható...
 
„Micsoda lazaság!!!!”
 
 
Sándor(április.18), József(április.19), Benedek(április.21), zsákban hozzák a meleget.
(Ügy nézki idén se hozták jó zsákot... ;-)
Otthon is van a hasonló.pl Japánban április.20-án jön a tavasz.

 

4 komment

Címkék: apróság

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr241014373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fidó bácsi 2009.04.12. 21:37:05

A névnap megünneplése keresztény hagyományokon alapul, ezért nincs névnap Japánban. Amellett, hogy az emberiség mindig is szívesen ünnepelt (a tavasz kezdetét, az új kenyér ünnepét, a szüret eljövetelét, a téli napfordulót, stb.) Régen megünnepelték a keresztények a szentjeiket, így emlékezve rájuk. Később már nem csak a szenteket köszöntötték, hanem azon ismerőseiket is, akik az aznap ünnepelt szentről kapták a anevüket, például Szent Miklós ünnepén felköszöntötték a Miklós nevű ismerőseiket is az emberek. Később a vallási jelleg "elkopott" az ünnepből, csak az ismerősök felköszöntése maradt. Mivel különböző vallási csoportok, felekezetek különböző időpontokban tartották az ünnepeiket, ezért lehet ugyanannak a keresztnévnek több névnapja is. (Például a katolikus és református családok más-más időpontban ünnepelnek jópár keresznevet.)

Fidó bácsi 2009.04.12. 21:42:43

Ja, és akkor tudja meg ország-világ, hogy a mi kis "vallási" közösségünk a "Szent Tomoko" ünnepét március 14-én tartja! :-)))

tomoko 2009.04.22. 12:32:27

Szia Fidó bácsi: jaaa, most vilagos vagyok! nem tudtam keresztény hagyományokon alapulbol jön!! köszönööööööm :))))))))))

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2014.10.14. 23:38:26

a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve

Tímea napja május 3.

innováció, emberek, innováció!
süti beállítások módosítása