Kategóriák

kommentek

  • Huffnágel Pista: @don Fefinho: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 18:58) észrevett hibák
  • don Fefinho: legjobb ürügy az egész napos pálinkázásra! (2014.10.14. 23:43) Disznó vágás
  • don Fefinho: a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve Tímea napja május 3. innováció, emberek, ... (2014.10.14. 23:38) Névnap
  • don Fefinho: Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus ... (2014.10.14. 23:25) Tejföl
  • don Fefinho: magyar fűszer a - paprika - vöröshagyma több nincs :D (2014.10.14. 23:19) paprikás krumpli
  • don Fefinho: A körömmel engem is ki lehet kergetni a világból. (2014.10.14. 23:16) Töltött Káposzta
  • don Fefinho: Sok kellemetlenséged oka többek között az lehet, hogy sok magyar ember sem tanul meg normálisan ma... (2014.10.14. 23:14) észrevett hibák
  • pszichonauta: A blognak vége? :( Pedig nagyon jókat írsz (2013.07.24. 14:25) észrevett hibák
  • Poppea: Szia most találtam rá a blogodra miközben Japánban élö magyarok blogjait olvasgattam. Nagyon tetsz... (2013.05.03. 06:20) észrevett hibák
  • Voldi: Szia. Én is disznó vagyok, 250 kg. Szeretnél levágni? (2013.01.19. 11:08) Disznó vágás
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tejföl

2009.11.09. 19:44 tomoko

 

Nem ismertem a tejfölt Japánban. Mostalaban figyelek azért is tudom hogy van a tejföl ott is.

De, mióta van...? az nem tudom.

 

Otthon japánban, tejszínt általában kis tejes dobozban árulnak.

Ausztráliában is ugyanáz volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amikor Ausztráliában voltam, néha vettem tejszínt, és az mindig ugyanáz csomagolás volt.

Egyszer csukott szemmel vettem tejszínt, és kezdtem használni.

De valami furcsa, valami ragadós és nem annyira folyékony...

kóstoltam, kicsit savas is volt, gyorsan kimostam a szájam.

 

Csak ennyit gondoltam, „francba! romlott tejszínt vettem!!!”

 

 

Kis idő után láttam a dobozot. Nagybetűvel írt „sour cream” de tejszín az „fresh cream”-nek kellene lenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oppa, valami mást vásáróltam.

 

Nem ismertem azért nem tudtam mi a „sour cream” csak furcsa íze volt.

Nem tudtam tovább hasznalni „sour cream”-t, utana ki is dobtam.

 

Csak azon napon nyügike voltam hogy megint menni kellet a boltba.

 

Ide jöttem Magyarországra, tejfölt nagyon sok ételben használnak.

Magyarul se tudtam, nem tudtam mi a „tejföl”, csak gondoltam „sűrű joghurt...”

 

Gabitól kérdeztem, hogy az mi csoda?

Akkor tudtam "tejföl" = "sour cream"

 

Gyosan eszembe villant „Igen, tudom mi a tejföl!! Abban az időben kukaba dobtam!!!”

 

 

Most már szeretem a tejfölt. Csak régi kis emlekem volt.

5 komment

Címkék: apróság

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr151502688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nonkeat 2009.12.18. 00:28:44

A tejföl egy remek dolog. Gyorsan készíthetsz vele finom ételeket.
Ha egy kis tálba keversz a tejfölbe aprított fokhagymát, rákened egy kenyérre és reszelsz rá sajtod majd beteszed egy grillezőbe, máris kész a tuti reggeli. :)
Ajánlom hozzá a ketchupot.

Ha nincs grillező akkor a mikro is jó, a lényeg, hogy olvadjon rajta a sajt. Jó étvágyat :)

tomoko 2009.12.24. 09:03:22

@nonkeat: huu, köszi szépen megkostóljuk.

Siwa · http://www.ld50.hu/users/Mana 2010.01.09. 15:01:08

Én egy évig éltem Japánban és nagyon sokáig kerestem a tejfölt T_T Sajnos nem akadtam rá, és akárkitől kérdeztem rá, nem tudták, mit keresek, miről beszélek. Aztán fogtam és besóztam egy leginkább arra hasonlító terméket.

tomoko 2010.02.14. 16:13:55

@Siwa: Én Japánba csak egy marka tejfölt találtam boltban, de tejesen más volt az íze és keménysége...

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2014.10.14. 23:25:36

Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája

Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus az aranysárga. Júniusban nyílik a pipacs. Piros Pünkösd, amikor a Szent Szellem a földön piros lángnyelv alakjában megjelenik. A piros gyümölcs hónapja, cseresznye, meggy, eper, málna, ribizke. És amin nem lehet eléggé csodálkozni, ez nem a sóvár és megvadultl piros. E gyümölcsökben semmi kihívó nincs, ellenkezőleg, valamennyi csupa nevetés. Derült és gyermekpiros ez, az év első termésének színe.
Júniusban kell enni. Az ember körülbelül fél kiló teljesen érett eperre számítson tizenkét-tizenöt deka porcukrot. Az általános vélemény, hogy a gyümölcsöt és a cukrot legjobb rétegesen elhelyezni és az epret kicsit megtörni, csak azért, mert így bővebb levet ereszt. Mikor ez elkészült, két deci tejfölt kell ráönteni. A mennyiség lehet valamivel több vagy kevesebb, ízlés szerint. A túlzástól tartzkodni kell. Sokan a tejszínt részesítik előnyben, de ezek az emberek az étel lényegét félreértik. A június nem az átható cukor, hanem a gyengéden friss és enyhén savas gyümölcs hónapja. A tejszín alkalmazása tévedés. Később, a hónap végén a szamócához már megengedhető, és vannak, akik a málnához, főként a tejberizshez készített friss málnakompóthoz nem hajlandók mást enni, mint tejszínt. Ez így helyes, de a tejszín az eperhez hibás ízlésre vall. A hibás ízlés hibás értékeléshez, ez pedig hibás életrendhez vezet, ezért ilyesmit kerülni kell.
Az elkészítés módja lehet, hogy az ember egy réteg epret, egy réteg cukrot és egy réteg tejfölt helyez el egymás fölött, és a gyümölcsöt éppen csak hogy egy kicsit megnyitja. Mások a gyümölcsöt épen hagyják, és a tejfölt a tetejére öntik, hadd szivárogjon le, oldja fel a cukrot és vonja ki az eper levét. Az edény fenekén rózsaszínű ital gyűlik össze, s a leghelyesebb, ha az ember, miután az epret megette, úgy ahogy van, nem kanállal eszi meg, hanem megissza. Ez az uzsonna tökéletes befejezése.
A bűnbeesett ember a tejfölös epret jégszekrénybe teszi és természetellenesen lehűti. Ez ellen a leghatározottabban tiltakozni kell. Bizonyos hőfokon alul a gyümölcs ízéből éppen úgy veszít, mint a bor. A helyes mérték a pincehőfok, vagy ami ugyanaz, az ember az edényt, tulajdonképpen az eszményi a cserépedény, a fém elvetendő, a kútba ereszti és néhány óráig ott tartja. Legjobb az epret délelőtt a friss reggeli szedésből, délelőtt tíz óra tájban elkészíteni és délután három-fél négyig hűvös helyen tartani. Mert a tejfölös eper elfogyasztásának klasszikus ideje, amikor a déli hőség már fölengedett és a levegő enyhülni kezd, vagyis fél négy. A Jóisten, amikor ebéd utáni szundikálásából felébred, az epret ilyenkor eszi uzsonnára. Odateszi az árnyékos teraszra, az asztal fölé a diófa hajlik, ott eszi meg kiskanállal, mielőtt ismét a szőlőbe megy. Mert aki nem tudná, a Jóisten a világon a legmagasabbrendű munkát végzi, vagyis szőlőműves. Uzsonna után megnyugodott gyomorral és kedéllyel a rafiát övébe dugja, a metszőollót zsebre teszi, a kapát megfogja és kimegy a tőkék közé, hogy a szabálytalan hónaljhajtásokat levagdossa, a lazult vesszőket megigazítsa, és ahol gyomot talál, azt kikapálja.
süti beállítások módosítása