Kategóriák

kommentek

  • Huffnágel Pista: @don Fefinho: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 18:58) észrevett hibák
  • don Fefinho: legjobb ürügy az egész napos pálinkázásra! (2014.10.14. 23:43) Disznó vágás
  • don Fefinho: a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve Tímea napja május 3. innováció, emberek, ... (2014.10.14. 23:38) Névnap
  • don Fefinho: Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus ... (2014.10.14. 23:25) Tejföl
  • don Fefinho: magyar fűszer a - paprika - vöröshagyma több nincs :D (2014.10.14. 23:19) paprikás krumpli
  • don Fefinho: A körömmel engem is ki lehet kergetni a világból. (2014.10.14. 23:16) Töltött Káposzta
  • don Fefinho: Sok kellemetlenséged oka többek között az lehet, hogy sok magyar ember sem tanul meg normálisan ma... (2014.10.14. 23:14) észrevett hibák
  • pszichonauta: A blognak vége? :( Pedig nagyon jókat írsz (2013.07.24. 14:25) észrevett hibák
  • Poppea: Szia most találtam rá a blogodra miközben Japánban élö magyarok blogjait olvasgattam. Nagyon tetsz... (2013.05.03. 06:20) észrevett hibák
  • Voldi: Szia. Én is disznó vagyok, 250 kg. Szeretnél levágni? (2013.01.19. 11:08) Disznó vágás
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Újév napja -1-

2010.02.14. 15:19 tomoko

Opppa!! Újév napjáról akkartam írni, de már február van....

kicsit season off story, de mindegy most van kedven írogatni.

 

Idén újévi napot otthon Japánba töltettem Gabival, Mi újévi napot fontosnak tártunk, akkor van a nagy családi találkozas. Nálunk nem fontos a karácsony (nem vagyunk katorikus ország). Szilveszter az csak év végé miatt mindenki izgulnak.

 

Szilveszter napig takarítunk, fűzunk mindent és újév napján csak kényelmes és nyugotan találkozunk családokkal.

Általában újévi szünet vannak kb 6dikánig, iskola, munkahely zarva vannak.

(de üzletek nyitva tártanak)

 

Csak az a érdekes, nem vagyunk katorikus ország de karácsony dekoráció.. az van, Japanban is.

Csak dekoráció és ajandékozás sokásot átvettunk, Amerikai szokással, azért szép és jó kedove leszunk. hogy ha valaki jön a karácsonykor, van karácsony hangulat ott is, csak nem vallásos, nem megyünk a tempromba.

Igazandebol, gyerekek ajandékot várják, szerelmesek együtt töltenek a időt és valaki karácsony bulira indúl.

 

Itt magyarországon, karácsonykor csaladra foglalkozva és szilveszterkor van a bulizas, szóval pont forditva van a szokás.

 

Nekem mindig furcsa volt újév napján, szilveszter buli takaritastol kezdódik a nap, és már másodikan dolgozni is kell...

 

Japanban karácsony utana (25dikén), összes dekorációt vissza pakolunk

Egy ejszaka alatt eltűnik karácsony hangulat és kezdúdik a újévi dekorácíó.

Az volta nekem normalis, Ausztraliában töltettem első karacsonyt külföldön, ott 25dikén utan is marad a dekoráció....

 

......és újév nap utana is van a karácsony dekoráció....:(

 

Csak annyira furcsa volt nekem, de csak Ausztraliaba karácsonykor van a nyár, Miklás bácsi is surfinggal elkeznek...

biztos, melegtól nagyon lustáznak...   

 

De ide jottam Europába, oppa!! Itt is újév utan is van a karácsony dekoráció!!!

Meglepődtem... :) csak nekem nincs újévi hangulat hogy ha látom karácsony dekolációt...

 

Japán újévi storyrol mégfolytatni fog... majd... :)

3 komment

Címkék: japán

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr21757413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sunabouzu 2010.02.16. 23:28:51

Ja, hajlamos az ember fennfelejteni a díszítéseket. Hivatalosan a karácsonyfákat vízkereszt napján kéne leszedni, de velünk is megesett már, hogy február közepéig maradt.
Fejlődött sokat a nyelvtanod!

Lajhármaki 2012.12.02. 12:25:14

Igen, január 6. vízkereszt, akkor kell leszedni a karácsonyi díszeket. Engem is zavar, hogy a szilveszteri hangulat mellett még ott van a karácsonyi is, holott annak az ünnepnek már vége van. Úgy vettem észre, hogy sokan már itt sem a vallásos tartalom miatt ünneplik a karácsonyt, inkább a családi összejövetel és/vagy az ajándékozás a fontos.
süti beállítások módosítása