Kategóriák

kommentek

  • Huffnágel Pista: @don Fefinho: Japánban már nem divat a pina - második, befejező rész klou.tt/3qyf6uj2170p (2015.03.11. 18:58) észrevett hibák
  • don Fefinho: legjobb ürügy az egész napos pálinkázásra! (2014.10.14. 23:43) Disznó vágás
  • don Fefinho: a Tomoko hasonlít arra, hogy Timike, ami Tímea becézve Tímea napja május 3. innováció, emberek, ... (2014.10.14. 23:38) Névnap
  • don Fefinho: Hamvas Béla: A Jóisten uzsonnája Június a piros hónap. Mint ahogy a május a zöld és az augusztus ... (2014.10.14. 23:25) Tejföl
  • don Fefinho: magyar fűszer a - paprika - vöröshagyma több nincs :D (2014.10.14. 23:19) paprikás krumpli
  • don Fefinho: A körömmel engem is ki lehet kergetni a világból. (2014.10.14. 23:16) Töltött Káposzta
  • don Fefinho: Sok kellemetlenséged oka többek között az lehet, hogy sok magyar ember sem tanul meg normálisan ma... (2014.10.14. 23:14) észrevett hibák
  • pszichonauta: A blognak vége? :( Pedig nagyon jókat írsz (2013.07.24. 14:25) észrevett hibák
  • Poppea: Szia most találtam rá a blogodra miközben Japánban élö magyarok blogjait olvasgattam. Nagyon tetsz... (2013.05.03. 06:20) észrevett hibák
  • Voldi: Szia. Én is disznó vagyok, 250 kg. Szeretnél levágni? (2013.01.19. 11:08) Disznó vágás
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szekelykáposzta

2009.03.09. 15:55 tomoko

 

Első vásárótam a savanyú káposztát.
És az lett első székeykáposzta főzes.
Szerintem sikert.
 
Főzes elött, én ügy hittam annak íze édessavanyú...
Már ugy Én fix gondolatomban beteszem a cukorot.
 
Első normal módon megkérdestem Gabi anyukájatól
 
„hogy kell főzni a székeykáposztát”
 
Egyszerűan magyarazott
„első pörkörtot kell fűzni, után káposztát veletenni, nagyon könyu”
 
Sose főztem a pörkört, könyú vagy sem az nem tudom, de mindegy, valamilesz valahogy.
És pluszben kérdeztem „Mikor kell tenni a cukort”
 
(@_@;) nagyon meglepődött Gabi anyuka, „Neeeem nem nem nem!! nincs cukor
 
---nincs?? De azt hittem.
 
 
 
Mindegy, kolegámtól is kihallogattam
 
Mindenki azt mondta „NEM”
 
 
 
 
 
Nem érdekes!!!
 
 
Amikor főzeskor kérdeztem Gabitól
„Cukorot rakható???”
 
Olyan gyorsan válaszolt
 
„Nem”
 
„mert nem?”
„azért nem Szekelykáposzta az sós kaja, ki mondta cukrot kell rakni??”
 
 
„Senki se mondta, de finomnak érzem... :)”
„ne hulyéskedj!! ne roncsja kaját, saját tanyeron csinaljád, jó?”
 
 
„..................!!”
 
 
Asztalra káposztát
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
És
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mézet...
 
„Méz?? minek”
„Nekem”
 
Ugy végen mézes szeklykáposzta lett én vacsora.
De nekem bejött...
 
Szokásosan Édes savanyú ízet nagyon ismerem, de sós savanyút az nem.
 
De, Gabi csak finoman nekem mosolygótt...
(nem tudom pontsan mit gondolkozik de ő kóstolgatás szerint ehető.),
Gabi anyukaja mond „jó istenem...”
Gabi barátja csak fogta a fejet.....
 

Miért?? nagyon durva?????? (^_^;)

8 komment

Címkék: főzés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarjapan.blog.hu/api/trackback/id/tr36991597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tercsike 2009.03.14. 21:34:38

én imádom olvasni a beszámolóidat. Főleg az tetszik, hogy te teljesen másként látod a világot, és Magyarországot. Ami nekünk természetes, az Neked nem az. Mi, ebbe bele sem gondolunk, mert te itt vagy, mosolyogsz, beszéled a nyelvünket. Írj Tomoko, mert egy olvasód már tuti van. tovább tovább. :-)

székelykáposzta? nagy feladat. nem sokan vállalkozunk rá. Inkább ezt meghagyjuk az anyunak, meg a nagyiknak, mert ők olyan jól csinálják.
De cukorral meg mézzel enni? azért ez tényleg nagyon morbid.

várom a következő bejegyzésedet...

Tercsike 2009.03.15. 19:52:33

Tomoko, csak így tovább. én imádom amit, és ahogy írsz. Mi magyarok, nem is gondoljuk, hogy te mennyire másként látod a világot. Hiszen itt élsz közöttünk, és magyarul beszélsz, és számunkra minden olyan egyértelmű. Pedig, írásaidból kitűnik nem is annyira az. Kérlek, sokáig legyen kitartásod, és kedved írni, mert nekem nagyon tetszik:-)))))))

de! A székelyképosztát mézzel és cukkorral? Te JÓISTEN! Legyünk őszinték, ez szörnyűűűűű:-))))))

Fidó bácsi 2009.03.18. 03:06:05

???? Mézes-cukros székelykáposzta????
Két vicc jutott az eszembe: a kép alapján a káposzta nagyon finom lehetett! Csak úgy ne járjatok vele, mint a szappannal! Az állaga, az illata csodás, no de az íze??? :-) A másik vicc: Tudjátok, hogy hogyan keletkezik a mákos pörkölt? Ha főzés közben kettőt lapozunk a szakácskönyvben...
Hajrá Tomokó, legyél kreatív és kísérletező! ...de emellett időnként engedd el a férjedet egy szigorúan konzervatív módon elkészített birkapörkölt (pacal, csülök, kakaspörkölt, stb.) vacsorára is! :-)))))

tomoko 2009.03.20. 15:07:43

Szia Tercsike: édes savanyu az nagyon jó. hidd el:))) Gabi is Japan ételet néha kicsit furcsa módon eszik... :) arra is bisztos hasonlít.

még mindig mindent szótarozni kell és sokkar több idő kell egy cikket írni de probárom folytatni :) koszi a komment :)))

tomoko 2009.03.20. 15:23:01

Szia Fidó bácsi: néháni poént nem igazan értettem... majd szemejesen megbeszérunk:)
De, mézes szeklykaposztarol Gabi is mondott "ehető" szinte finom... naná Gabi mindig szabadon van. amit akar azt ehet...azert van picsike nagy úszógumija....hahaha... :-)
már majdnem menden magyar konyhát keszd ismerni. szoval következő lesz a fusion konyha...Hurka soyaszosszal vagy valami... :)

Sunabouzu 2009.12.21. 22:50:23

Szentséges ég... Általában itt valami vagy édes, vagy sós. Mindkettő lehet egyszerre savanyú is, de savanyú és édes, ázsiai konyha... A gulyáslevs mézzel még érdekes kombó lenne:)

tomoko 2009.12.24. 09:06:36

@Sunabouzu16k: gulyásleves mézzel...!!? Atya Jó Isten!! :)

Flowersfromthegarden 2011.02.21. 20:42:28

A magyar konyha is ismeri az édes savanyút, bár nem ez az elterjedt. A vadas például nagyon jó édes savanyú étel, a marhahús mellett ott a fincsi édes savanyú szósz. Az édes savanyú káposzta pedig a párolt lila (vörös) káposzta, amely kiváló köret kacsasült, vagy sertéssült mellé, de akár a sült hurkához is finom.
süti beállítások módosítása